לא חידוש כי אם קאמבק
תשומת הלב שהתקרה מקבלת בעשורים האחרונים אינה חדשה, כבר בתקופות קדומות קיבלה התקרה מקום של כבוד בקרב האדריכלים. ביוון העתיקה נצבעה בגוון אחיד כדי להדגיש את הקימורים המבניים, ובתקופת הרנסנס שימשה כקנבס לאיורים ברמה חדשה של מקוריות. כיום,הפוטנציאל האדיר שנמצא שם למעלה בין ארבע קירות, חוזר בדרך שונה לחלוטין.
"חומר-על"
המתכת, ובעיקר הפלדה, היא חומר עיקרי בייצור התקרות המודרניות. בתקרות אלה משתמשים רבות בפרויקטים ציבוריים מגוונים, מקניונים ועד לובאים- חללים שהופכים עם הזמן לגדולים ועמוסים יותר.
הפלדה הממוחזרת ידועה כ"חומר-על" שאינה מכילה שרפים נדיפים, נחשבת כ"ירוקה" ושומרת על איכות אויר טובה בחללים בקנה מידה גדול. כשאפשרויות העיצוב מגוונות כל כך, התקרות הפריקות שעד כה נועדו בעיקר כפתרון מעולה להסוואת צינורות משתלשלים וגופי תאורה - מקבלות ערך אסתטי חדש.
"טביעת האצבע" בכל פרויקט
בחירה בתקרת מתכת נחשבת כיום כשיקול מרכזי בעיצוב חלל. הטכניקות המתקדמות של עיבוד וגימור המתכת, מאפשרות לבנות עולם אינסופי של רעיונות, וליצור דגמים המשתלבים כ"טביעת האצבע" הייחודית לכל פרויקט.
בסדרת "התאים הפתוחים"של חברת DURLUM, למשל, ניתן למצוא קשת סגנונות רחבה. שיטת העיצוב וההרכבה של האריחים, רותמת את המשחק שבין אור וצל ויוצרת משטח שונה מאוד מהתקרה הסטנדרטית המוכרת.
עיבוד האריחים בצורות שונות יוצר מרקמים ייחודיים: מסגנון גיאומטרי המורעף בקווים חדים וברורים כמו זה שבדגם הSTARLAM-, ועד למראה פלואידי ואורגני המופיע בדגם ה-TICELL ומדמה סיבים קלועים.
לתקרות אחרות, מייצור כחול לבן של הכט&אפרים, יש את היכולת להשתלב בטקסטורות מורכבות ולחקור את גבולות הדמיון. על גבי קורות המתכת ניתן להדפיס ולחתוך בלייזר דוגמאות שונות- מערבסקות ועד "עץ" מבוקע, או אפילו ליצור את לוגו החברה בשילוב צביעה ייחודית המדמה טיח אקוסטי, בכל גוון ממניפת ה- RAL. האפשרויות הרבות מאפשרות להתאים לקונספט העיצוב של הפרויקט את התקרה המתאימה לו בדיוק.